söndag morgon

efter att på lördagkvällen i gott sällskap inmundigat ett antalglas mend vin, somnades det för sent för att vara pigg på söndagen.
jag hade under den tidiga morgonen öppnat ögonen några gånger, men insett att min vakenhetsgrad låg på minus, och samtliga gånger genast slutit dem igen ( alla gånger utom 2, den ena då jag puffade upp fönstret, den andra gången när det flygit in ett bi genom fönstret, som jag jagade ut).
på en tiondels sekund har min vakenhetsgrad som ligger på minusskalan slagit om och jag är illvaken, konstaterar tragedin och Rusar ner för trappen och springer (Fullt medveten om att enda behandlingenen i mitt fall är att ta det lungt) i raggsockarna över gården in den andra stugan. Getinen jag jagat ut tidigare hade inte kommit ut. den låg på min kudde och när jag vände på mej stack den mej på halsen.

Usch. jag blev faktiskt rädd. Ett getingstick på halsen när man är ute på en halvöde ö, när man inte vet om man är allergisk.

men
Jag överlevde utan större men;)Clip art - bi,  söt,  insekt,   sky,  tecknad  film,  honung,   söt. fotosearch  - sök clipart  illustration teckningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback