ITA v.s SE

Efter några helt
hmm
amazing
dagar I ITA
(sol, vårvärme, båtåkning, Pizza, pasta, toast, tåg, sjukt roliga människor och sena kvällar)
Kändes det helt
hmm
amazing
att SE välkomnade oss hem med :
snöplask och att få börja med att skotta loss bilen från parkeringen (hallå, finns det inte plogbilar på flygplatser?)

nästan 8 timmars bilande för att komma hem (när gränsen för norrland nåddes blev det en markant omvändning av vädret från snö plask till : hallå, var är vägen? (sjukt mycket snöande och oplogade vägar alltså)

Väl hemma, tänkte jag att lgh. kanske ville ha en nypa frisk luft efter dagar av instängdhet, och försökte öppna fönstret.... men
suprise
Öppna fönstret i köket får nog bli ett projekt frammåt våren i stället.... man skulle kunna sammanfatta det som att  är IGENSNÖAT. Hallå!... Jag bor på översta våningen! snön borde in nå hit! 






Jo, jusst ja!
Jag glömde nästan... Jag har varit på mitt livs första fotbollsmatch på en riktig arena
Dämn...
de va ju nästan roligt:)

På tisdag är jag ledig. då tror jag att det blir en tur till blom affären för att ersätta ALLA blommor som var lika döda som ströbröd...
var kan man köpa plastblommor, som växer och luktar som riktiga blommor  - men som inte dör bara för att de är ensam hemma ett tag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback